Opas B2B-sisältömarkkinointiin

Hyvä sisältö tekee myyntityötä puolestasi.

Siksi sisältömarkkinointi onkin lunastanut paikkansa modernien markkinointiviestintäkeinojen kirjossa. Yksittäisten kampanjoiden lisäksi tarvitaan pitkäjänteistä ja jatkuvaa tarinankerrontaa.

Sisältömarkkinoinnin ydin on tuottaa kohderyhmille arvokasta ja hyödyllistä sisältöä, joka tarjoaa ratkaisuja ja oivalluksia. Tämä edellyttää kohderyhmän tuntemusta ja oikeiden kanavien valintaa. Sisältömarkkinoinnissa pitkäjänteisyys, suunnitelmallisuus ja tavoitteellisuus ovat valttia.

Sisältömarkkinoinnin hyöty on se, että luodut sisällöt säilyvät verkossa ja niihin on helppo palata. Lisäksi ne auttavat hakukonenäkyvyyden nostamisessa. Erilaiset blogit, oppaat, infograafit, podcastit ja videot ovat vain muutamia esimerkkejä sisältömarkkinoinnin keinoista – minkälainen sisältö purisi juuri sinun kohderyhmääsi?

Kokosimme seuraavaan oppaaseen sisältömarkkinoinnin ytimen. Nämä sisäistämällä tuotat laadukasta sisältöä.

 

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 14.10.2021

Voittavan markkinointistrategian laatiminen

Suunnittelupalavereita vai tuloksellista tekemistä? Meistä jokainen varmasti ottaisi konkreettiset tulokset palavereissa istumisen sijaan. Voidaanko asetettuihin tavoitteisiin päästä ilman huolellista ja laadukasta pohjatyötä?  Markkinointistrategiat B2B-yrityksille tai markkinointisuunnitelmat eivät ole sanahelinää tai yli-innokkaan markkinointipäällikön pröystäilyä. Nyt puhumme siitä, että miten, missä ja milloin saavutamme asiakkaamme kaikista [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.09.2021

Rakkauden ammattilaiset

Klikkiotsikosta huolimatta tämä blogiteksti ei pureudu syvemmin rakkauteen ammattina, vaan ennemminkin ammattirakkauteen. Kun teet asioita ”rakkaudesta lajiin”, näkyy se taatusti myös siinä, miten muut tekemisesi ja lopputuotoksesi näkevät. Itseasiassa intohimo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.09.2021

B2B-markkinointi: 5 tärkeintä asiaa

B2B-markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa tunnettuutta ja hyvä pohja luottamuksen syntymiselle potentiaalisen asiakkaan ja myyjän välille. Näin myynti voi keskittyä omaan tehtäväänsä ja saada parhaat onnistumisen edellytykset. Ensimmäisenä ei kuitenkaan [...] Lue lisää