Opas B2B-sisältömarkkinointiin

Hyvä sisältö tekee myyntityötä puolestasi.

Siksi sisältömarkkinointi onkin lunastanut paikkansa modernien markkinointiviestintäkeinojen kirjossa. Yksittäisten kampanjoiden lisäksi tarvitaan pitkäjänteistä ja jatkuvaa tarinankerrontaa.

Sisältömarkkinoinnin ydin on tuottaa kohderyhmille arvokasta ja hyödyllistä sisältöä, joka tarjoaa ratkaisuja ja oivalluksia. Tämä edellyttää kohderyhmän tuntemusta ja oikeiden kanavien valintaa. Sisältömarkkinoinnissa pitkäjänteisyys, suunnitelmallisuus ja tavoitteellisuus ovat valttia.

Sisältömarkkinoinnin hyöty on se, että luodut sisällöt säilyvät verkossa ja niihin on helppo palata. Lisäksi ne auttavat hakukonenäkyvyyden nostamisessa. Erilaiset blogit, oppaat, infograafit, podcastit ja videot ovat vain muutamia esimerkkejä sisältömarkkinoinnin keinoista – minkälainen sisältö purisi juuri sinun kohderyhmääsi?

Kokosimme seuraavaan oppaaseen sisältömarkkinoinnin ytimen. Nämä sisäistämällä tuotat laadukasta sisältöä.

 

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.03.2019

Sekä B2B että B2C lähellä sydäntä

Valmistumiseni jälkeen olen päässyt kerryttämään kokemusta sekä B2B- että kuluttajamarkkinoinnin parissa. Tämä on mahdollistanut eturivin paikat molempiin esityksiin. Taustastani sen verran, että urani aukesi suuren kansainvälisen pakkausteollisuuden yrityksen palveluksessa, mikä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää