Opas B2B-sisältömarkkinointiin

Hyvä sisältö tekee myyntityötä puolestasi.

Siksi sisältömarkkinointi onkin lunastanut paikkansa modernien markkinointiviestintäkeinojen kirjossa. Yksittäisten kampanjoiden lisäksi tarvitaan pitkäjänteistä ja jatkuvaa tarinankerrontaa.

Sisältömarkkinoinnin ydin on tuottaa kohderyhmille arvokasta ja hyödyllistä sisältöä, joka tarjoaa ratkaisuja ja oivalluksia. Tämä edellyttää kohderyhmän tuntemusta ja oikeiden kanavien valintaa. Sisältömarkkinoinnissa pitkäjänteisyys, suunnitelmallisuus ja tavoitteellisuus ovat valttia.

Sisältömarkkinoinnin hyöty on se, että luodut sisällöt säilyvät verkossa ja niihin on helppo palata. Lisäksi ne auttavat hakukonenäkyvyyden nostamisessa. Erilaiset blogit, oppaat, infograafit, podcastit ja videot ovat vain muutamia esimerkkejä sisältömarkkinoinnin keinoista – minkälainen sisältö purisi juuri sinun kohderyhmääsi?

Kokosimme seuraavaan oppaaseen sisältömarkkinoinnin ytimen. Nämä sisäistämällä tuotat laadukasta sisältöä.

 

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Opas 11.07.2019

Opas verkkosivujen rakentamiseen

Luo tuloksellisempi verkkosivu oppaamme avulla. Verkkosivujen tärkein tehtävä on edistää yrityksen myyntiä ja toimia jatkuvana markkinoinnin kanavana. 94% suomalaisista vertailee yritysten verkkosivuja etsiessään sopivaa palveluntarjoajaa ja iso osa ostoprosessista tapahtuu [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.07.2019

Ihminen sanojen sisällä

Senni kirjoitti pari viikkoa sitten blogiimme brändin äänensävystä, jatkan samoilla ääniaalloilla. Työntekijälähettiläs puhuu parhaimmillaan yrityksensä puolesta. Mutta mitä se vaatii? Ainakin balanssia yrityksen äänensävyn ja oman minän välillä. Saksalaisen lääkeyhtiö [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Opas 04.07.2019

Webinaari: B2B-markkinoinnin mittaaminen

Mittaaminen tekee markkinoinnista tavoitteellista Minkälaisia hyötyjä markkinoinnin mittaamisella saadaan? Millä mittareilla myyntiä tukevaa markkinointia voidaan seurata ja mitä järjestelmiä siihen voidaan hyödyntää? Miten markkinoinnin seuranta tehdään tehokkaasti? Millä mittareilla on [...] Lue lisää