Ei sitä turhaan laiteta ykkösiä päälle sukujuhliin ja muihin kinkereihin. Haluamme ihmisinä tehdä mahdollisimman hyvän vaikutelman niin uusille tuttavuuksille kuin vanhoille ystävillekin. Sama pätee myös yritysmaailmassa. Tietenkin haluamme, että yrityksemme edustaa edukseen myös ulkoisesti sitä kaikkea, minkä eteen olemme kovasti tehneet töitä.
Visuaalinen ilme eli brändi-ilme tukee yrityksenne sanomaa logon, värimaailman, kuvien, typografian sekä muiden visuaalisten elementtien kautta. Visuaalinen ilme vaikuttaa mielikuviin yrityksestänne. Ihannetapauksessa visuaalisen ilmeen uudistus toteutetaan yhdessä Brändin kirkastamisen kanssa, jolloin voidaan varmistua siitä, että brändi edistää kaikilla ulottuvuuksillaan haluttujen mielikuvien syntymistä. Brändi ei ole yhtä kuin visuaalinen ilme, mutta visuaalinen ilme on erittäin tärkeä osa kokonaisuutta.