Aloitimme projektin perusteellisella aloitustyöpajalla: istuimme alas, mietimme yrityksen ydintä ja identiteettiä. Millaisia me olemme? Mihin haluamme keskittyä? Kenelle puhumme – ja miten? Näiden keskustelujen pohjalta linjasimme viestinnän tyyliä ja saimme rakennettua sisältösuunnitelman, joka toimii selkärankana kaikelle markkinointiviestinnälle. Laadimme myös vuosikellon aikatauluineen ja vastuineen, mikä rytmittää tekemistä ja auttaa pitämään fokuksen kirkkaana.
Säännöllisyyden, jatkuvuuden ja tasalaatuisen tekemisen avain on riittävä kommunikointi. Kuukausittaiset sprinttipalaverit pitävät huolen siitä, että suunta pysyy oikeana ja sisältö ajankohtaisena.
Osa tapaamisista on toteutettu pidempänä ja livenä, mikä tuo keskusteluihin lisää syvyyttä ja ideoita – ja onhan se aina mukava nähdä kasvotusten! Livetapaamisissa olemme päässeet tutustumaan myös tuotantoon tehtaan puolella. Tämä on lisännyt ymmärrystä Volarin liiketoiminnasta ja antaa siksi paremmat eväät suunnitella myös sisältöjä markkinointiin.
Yhteistyön aikana olemme:
- avanneet LinkedIn-kanavan ja käynnistimme säännöllisen sisällöntuotannon
- visualisoineet arvot ja vision sekä markkinointimateriaaleja ja auttaneet myyntimateriaaleissa
- tuottaneet erilaisia sisältöjä, kuten asiantuntijablogeja, henkilöstöesittelyjä, referenssejä ja arjen kuulumisia
- tehneet myös maksettua mainontaa LinkedInissä
Jo ensimmäisen yhteistyövuoden aikana olemme saavuttaneet merkittäviä tuloksia. LinkedIn-seuraajien määrä on kasvanut tasaista tahtia, ja sitoutuminen postauksiin on ollut jopa yllättävän kovalla tasolla: lähes 10 %. Volar on selkeästi ottanut paikkansa alansa kiinnostavana ja luotettavana toimijana myös somen maailmassa. Ja meidän yhteistyömme jatkuu toista vuotta – tavoitteellisena ja suunnitelmallisena.