Kun Satatuote päivitti liiketoimintastrategiansa, oli ajankohtaista pysähtyä pohtimaan myös viestinnän roolia uudessa kokonaisuudessa. Aiemmin toteutettu viestintästrategia oli vanhentunut ja sen päivittämisen tarve tunnistettiin.
Tartuimme toimeen ja lähdimme suunnittelemaan viestintästrategiaa sparraavien työpajojen kautta. Viestinnälle kirkastettiin yhdessä selkeä suunta ja tavoite. Työpajoissa saimme aikaan yhteisen näkemyksen viestintästrategiassa oleellisista asioista, kuten:
- Mikä on viestinnän rooli ja tavoitteet osana strategiaa
- Kenelle viestitään ja missä kanavissa – mikä toimii parhaiten
- Ydinsanoma ja viestinnän teemat
- Brändin tavoitetila ja asiakaslupaus
- Kilpailuedut sekä toimintaympäristön kartoitus
- Viestinnän linjaukset ja vastuut – kuka tekee ja mitä
- Satatuotteen oma tyyli ja tapa viestiä