Asiakastarina: Terätoimitus Lehtinen Oy

Vakuuttava markkinointi­materiaali erottuu ja tukee myyntiä

Terätoimitus Lehtinen Oy on lahtelainen yritys, joka on palvellut asiakkaitaan jo vuodesta 1977. Se on kasvanut merkittäväksi toimijaksi terätuotteiden myynnin ja huollon alalla. Yritys työllistää 14 teräalan ammattilaista ja on jatkuvasti investoinut moderniin laite- ja ohjelmistokantaan, mikä mahdollistaa korkealaatuiset ja nopeat huoltopalvelut.

Terätoimitus Lehtinen Oy sai Lahden kaupungin yrityspalvelusetelin myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen ja valitsi meidät kumppanikseen.

Kohti yhteisiä tavoitteita aloitustyöpajan pohjalta

Yhteistyömme alkoi osallistavalla aloitustyöpajalla, jossa käsittelimme Terätoimitus Lehtisen strategian pääpiirteet ja tavoitteet. Työpajassa kirkastimme kohderyhmät ja heidän ydintarpeensa sekä arvioimme myynnin ja markkinoinnin nykytilan.

Tavoitteenamme oli luoda ammattimaisemmat markkinointimateriaalit, jotta Terätoimitus Lehtinen erottuu kilpailijoistaan ja vakuuttaisi myös suuremmat neuvottelupöydät. Tärkeimpinä kilpailutekijöinä korostettiin nopeaa palvelua ja kotimaisuutta, sillä kaikki terien teroitus tapahtuu Lahdessa.

Näiden tietojen pohjalta meillä oli kattavat lähtötiedot myyntimateriaalien päivittämiseen ja pidemmän tähtäimen markkinointisuunnitelmaan.

Uusi visuaalinen myyntimateriaali

Myynnin tukimateriaalin päivityksen tavoitteena oli luoda visuaalinen, kiteytetty ja houkutteleva presentaatio, joka erottuu myyntikohtaamisissa ja jää mieleen, sujuvoittaa tapaamisia ja helpottaa viestin eteenpäin kertomista. Päätimme heti projektin alussa, että teemme sekä esitteen, että PowerPoint-esityksen erilaisia kohtaamisia varten.

Tavoitteet materiaalin teolle olivat

  • Uusasiakashankinnan helpottaminen
  • Pääsy isompien huonekalutehtaiden markkinoille selkeiden myyntiargumenttien ja vakuuttavan markkinointimateriaalin avulla
  • Asiakashankinnan nopeuttaminen

Lopputuloksena Terätoimitus Lehtinen Oy sai visuaalisesti ja rakenteellisesti selkeän myyntiesityksen, jonka myyjät voivat ottaa mukaan asiakastapaamisiin. Näin kaikilla myyjillä on samat tiedot käytettävissä ja yrityksen viesti välittyy yhtenäisenä myyjästä riippumatta.

Pidemmän tähtäimen myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelma auttaa markkinointitoimenpiteiden toteuttamisessa jatkossa, koska nyt yrityksellä on selkeät kehityskohteet sekä tiedossa asiat, joita kannattaa seuraavaksi tehdä.

”Markkinointimateriaalien tekeminen oli hienosti organisoitu Näkemystehdas MBE:n puolelta. Tämä näkyi siinä, että emme joutuneet käyttämään omaa aikaamme tarpeettomasti vaan selvisimme muutamalla palaverilla ja he hoitivat esitteen tekemisen hienosti. Olemme käyttäneet esitettä asiakastapaamisissa ja varsinkin uusasiakashankinnassa sekä messuilla. Esitteestä tuli selkeä ja riittävän informatiivinen. Oli mukava tehdä yhteistyötä mukavien ja iloisten ihmisten kanssa.”

Jarmo Lehtinen toimitusjohtaja, Terätoimitus Lehtinen Oy