Kohti yhteisiä tavoitteita aloitustyöpajan pohjalta
Yhteistyömme alkoi osallistavalla aloitustyöpajalla, jossa käsittelimme Terätoimitus Lehtisen strategian pääpiirteet ja tavoitteet. Työpajassa kirkastimme kohderyhmät ja heidän ydintarpeensa sekä arvioimme myynnin ja markkinoinnin nykytilan.
Tavoitteenamme oli luoda ammattimaisemmat markkinointimateriaalit, jotta Terätoimitus Lehtinen erottuu kilpailijoistaan ja vakuuttaisi myös suuremmat neuvottelupöydät. Tärkeimpinä kilpailutekijöinä korostettiin nopeaa palvelua ja kotimaisuutta, sillä kaikki terien teroitus tapahtuu Lahdessa.
Näiden tietojen pohjalta meillä oli kattavat lähtötiedot myyntimateriaalien päivittämiseen ja pidemmän tähtäimen markkinointisuunnitelmaan.
Uusi visuaalinen myyntimateriaali
Myynnin tukimateriaalin päivityksen tavoitteena oli luoda visuaalinen, kiteytetty ja houkutteleva presentaatio, joka erottuu myyntikohtaamisissa ja jää mieleen, sujuvoittaa tapaamisia ja helpottaa viestin eteenpäin kertomista. Päätimme heti projektin alussa, että teemme sekä esitteen, että PowerPoint-esityksen erilaisia kohtaamisia varten.
Tavoitteet materiaalin teolle olivat
- Uusasiakashankinnan helpottaminen
- Pääsy isompien huonekalutehtaiden markkinoille selkeiden myyntiargumenttien ja vakuuttavan markkinointimateriaalin avulla
- Asiakashankinnan nopeuttaminen
Lopputuloksena Terätoimitus Lehtinen Oy sai visuaalisesti ja rakenteellisesti selkeän myyntiesityksen, jonka myyjät voivat ottaa mukaan asiakastapaamisiin. Näin kaikilla myyjillä on samat tiedot käytettävissä ja yrityksen viesti välittyy yhtenäisenä myyjästä riippumatta.
Pidemmän tähtäimen myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelma auttaa markkinointitoimenpiteiden toteuttamisessa jatkossa, koska nyt yrityksellä on selkeät kehityskohteet sekä tiedossa asiat, joita kannattaa seuraavaksi tehdä.