Jos markkinointinne kysyy näitä kysymyksiä, olette jo hyvällä tiellä. Mutta mitä tuumaisit kumppanista, joka uskaltaisi ehdottaa silti jotain muuta ratkaisua, joka vie tavoitteeseenne kenties vielä paremmin tai helpommin? Markkinointiyhteistyössä tärkeintä on kirkas yhteinen tavoite ja sen hahmottaminen, miten tavoitetilanteeseen parhaiten päästään. Yhdessä tekemisessä on todella voimaa, sinä olet oman alasi asiantuntija ja me tuomme kumppanina pöytään oman osaamisemme.
Oikeat toimenpiteet löytyvät uteliaan miksi-kysymyksen avulla
Kuvitellaanpa tilanne: meitä pyydetään suunnittelemaan laaja markkinointikampanja lyhyessä ajassa. Mutta jos taustatietoa kohdeyleisöstä tai kampanjan tavoitteista ei ole riittävästi, ensimmäinen kysymyksemme on aina utelias “miksi?”.
Tehokas markkinointi vaatii selkeitä tavoitteita ja tietoa kohderyhmästä. Ilman näitä kampanja on todennäköisesti vain ajan ja budjetin hukkaa. Tällaisessa tilanteessa saattaisimme ehdottaa vaihtoehtoista lähestymistapaa: aloitetaan pienemmällä, kohdennetulla kampanjalla, jota voidaan testata ja optimoida. Näin voimme varmistaa, että viestisi on oikea ja tavoittaa oikean yleisön.
Jos asiakkaana päätät kuitenkin toteuttaa alkuperäisen suunnitelman, me toteutamme sen tietenkin parhaamme mukaan – mutta olemme varmistaneet, että olet tietoinen myös siihen liittyvistä riskeistä.
Hyvä briiffi herättää oikeat kysymykset
Alussa mainitsin hyvän briiffin. Hyvän briiffin ei tarvitse kuitenkaan olla valmis toimintasuunnitelma. Riittää, että se sisältää tavoitteen, kohderyhmän ja budjetin. Me huolehdimme lopusta: kysymme tarvittavat lisätiedot, muodostamme näkemyksen ja suunnittelemme konkreettiset stepit, joilla tavoitteeseen päästään.
Kun kumppanisi esittää haastavia kysymyksiä, ole ylpeä – sinulla on hyvä kumppani. Pelkkä nyökyttelevä pää ei vie ketään pitkälle.
Odotukset ylittyvät, kun arvot tukevat tekemistä
Uudenvuodenlupauksessa lupasimme jatkaa asiakkaidemme odotusten ylittämistä myös tänä vuonna. Ja sen kyllä teemme, ilolla ja arvoihimme nojaten:
· Näkemys. Tuomme pöytään ideoita ja oivalluksia, jotka erottuvat.
· Nopeus. Reagoimme ripeästi ja toimimme tehokkaasti.
· Rohkeus. Kuuntelemme, uskallamme ajatella uudella tavalla ja ehdottaa rohkeasti erilaisia ratkaisuja.
· Hymy. Teemme työmme ilolla ja hyvällä fiiliksellä.
Resonoivatko nämä arvot? Jos ne tuntuvat sinustakin erinomaisilta, yhteistyömme tuottaa hyödyn lisäksi iloa sinullekin.
– Minttu