Yhteistyömme Uotilan Leipomon kanssa markkinoinnin strategisena kumppanina on jatkunut jo vuosien ajan. Heidän kumppaninaan olemme tehneet mm. dataan pohjautuvat some- ja sisältöstrategiat, somesuunnitelmat, digimarkkinointia, verkkosivuston uudistuksen ja verkkosivupäivitykset, sekä video- ja valokuvaustuotantoa. Uotilan limput valmistetaan perinteisellä reseptillä ja perheyrityksen aito tekemisen meininki tuodaan tietysti esiin kaikessa yritykseen liittyvässä pakkauksista somekanaviin.
Markkinoinnin kumppani
Uotilan Leipomon kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina autamme leipomoa heidän tavoitteidensa saavuttamisessa, mahdollisten haasteiden taklaamisessa ja toiminnan kehittämisessä erilaisten markkinoinnin toimenpiteiden muodossa.
Sosiaalisella medialla tunnettuutta
Sosiaalisen median kanavat ovat merkittävä osa Uotilan markkinointia ja olemme kehittäneet niitä määrätietoisesti eteenpäin. Tavoitteenamme on ollut nostaa näkyvyyttä ja sitoutumisten määrää, jotka taas tukevat Uotilan tunnettuutta ja sen kasvua. Tavoitteiden saavuttamisessa olemme hyödyntäneet ja analysoineet dataa. Data-analyysien avulla olemme optimoineet ja kehittäneet toimintaa sosiaalisessa mediassa, tehokkaasti kohti parempia tuloksia. Esimerkiksi vuoden 2019 aikana nostimme Uotilan Facebook-sivun seuraajamäärää 34 prosenttia ja samanaikaisesti sitoutumisten määrää 35 prosenttia.
Kävijäpolut kuntoon verkkosivuilla
uoden 2020 alkupuoliskolla olimme toteuttamassa Uotilan Leipomolle uusia verkkosivuja. Uudistuksessa haettiin nykyaikaista visuaalista ilmettä, päivitettiin sivuston tekninen alusta ja optimoitiin sivustoa käyttäjä- sekä hakukoneystävällisemmäksi niin sisältöjen kuin käytettävyydenkin kannalta. Myös sivuston kävijäpolut huomioitiin ja pyrittiin rakentamaan sellaisiksi, että sivuston käyttäjä löytäisi mielenkiintoista sisältöä mahdollisimman paljon, mahdollisimman helposti. Sivuston tekstisisältöä optimoidaan jatkuvasti parempaan suuntaan.
Muita markkinoinnin toimenpiteitä
Yhteistyömme sisältää myös valokuvausta sekä kuvien ja videoiden käsittelyä. Esimerkiksi kaikki Uotilan Leipomon sosiaalisessa mediassa julkaistavat kuvat ovat meidän kuvaamiamme ja käsittelemiämme. Lisäksi olemme tuottaneet leipomolle markkinoinnillisia videoita. Yrityksissä tulee usein vastaan myös hajanaisia markkinointitarpeita, esimerkiksi muovikassien tai pakkausten suunnittelua. Näihin tarpeisiin olemme kyenneet vastaamaan ripeällä otteella.