Taloasema oli tehnyt brändityötä selvittääkseen, miten yrityksen sisäisen fiiliksen – taloasemalaisuuden – saisi näkymään myös ulospäin. Lähdimme yhdessä herättämään brändiä eloon verkkosivu-uudistuksella, joka toimi pelinavauksena yhteistyölle. Konkreettisesti projekti aloitettiin tammikuussa 2021 aloitustyöpajalla, jossa varmistettiin yhteinen tahtotila ja tavoitteet.
Näyttävämmät, löydettävämmät ja kätevämmät verkkosivut
Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakkaan polku yhteydenottoon helpommaksi ja tuoda visuaalinen ilme sekä sisällöt Taloaseman brändiuudistuksen mukaisiksi. Sivurakennetta haluttiin myös selkeämmäksi, sisältöjä paremmin hakukoneissa löytyväksi ja sivusto alustalle, jossa sen päivittäminen olisi helpompaa. Vastasimme verkkosivuston rakenteen, ilmeen ja sisältöjen suunnittelusta sekä tuotannosta kokonaisvaltaisesti. Tekninen tuotanto toteutettiin yhteistyökumppanimme kanssa.
Data uudistustyön pohjalla
Aloitustyöpajassa sovitut ääriviivat alkoivat konkretisoitumaan digi- ja data-analyysillä, josta saimme verkkosivudatan avulla tärkeää tietoa sivuston rakenteen ja toiminnallisuuksien suunnittelun tueksi. Diginäkyvyys ja sisällöt analysoitiin sekä tutkittiin koko toimialan digitaalisen markkinoinnin tilannetta, jotta verkkosivu-uudistuksella pystyttiin luomaan parannuksia kohderyhmän tavoittamiseen sekä verkkosivun toimivuuteen myynnin tukena.
Avainsana-analyysissa selvitimme hakuvolyymeja, hakulausekkeiden merkityksiä ja kilpailutilannetta arvioimalla, millä sanoilla kohderyhmät palveluita hakevat. Näitä tietoja käytimme hyödyksemme sisältöjen ja sivustorakenteen suunnittelussa.
Taloasemalaisuus esiin kuva- ja tekstisisällöissä
Sivuston visuaalisessa suunnittelussa oli tärkeää saada tuotua esiin yrityksen brändikäsikirjan mukaista graafista ilmettä ja ilmentää taloasemalaisuutta myös kuvavalintojen kautta. Tekstisisältöjen haluttiin olevan kansantajuisia ja helposti lähestyttäviä ja löytyvän hyvin hakukoneissa. Sisällöt tuotettiin luettavuuden ehdoilla ja niille suoritettiin kevyt optimointi
Kumppani jatkuviin markkinoinnin tarpeisiin
Verkkosivu-uudistuksen jälkeen yhteistyö jatkui graafisen suunnittelun ja tekstisisällön toimeksiannoilla, jotka tiivistyivät CORE-sisällöntuotannon (nyk. Markkinoi tuloksellisesti) sopimukseksi. Jatkuvan yhteistyön ansiosta Taloasema saa strategisen markkinoinnin kehittämiseen, markkinointimateriaalien, verkkosivumuutosten ja kampanjoiden ideointiin sekä toteuttamiseen kumppanin, jonka kalentereissa on aina aikaa heidän toimeksiannoilleen hyvin nopeissakin tarpeissa.