Asiakastarina: Taloasema

Verkkosivu-uudistus loi pohjan jatkuvalle yhteistyölle

Taloasema on valtakunnallinen isännöinnin palveluita tarjoava ketju, jolla on lähes viisikymmentä yrittäjävetoista toimipaikkaa ympäri Suomea. Taloasema haluaa olla se paikallinen isännöintikumppani, jolla on takanaan valtakunnallisen ketjun tuki, konservatiivisen alan moderneimmat työkalut ja läpinäkyvästi hinnoitellut tuotteet.

Taloasema oli tehnyt brändityötä selvittääkseen, miten yrityksen sisäisen fiiliksen – taloasemalaisuuden – saisi näkymään myös ulospäin. Lähdimme yhdessä herättämään brändiä eloon verkkosivu-uudistuksella, joka toimi pelinavauksena yhteistyölle. Konkreettisesti projekti aloitettiin tammikuussa 2021 aloitustyöpajalla, jossa varmistettiin yhteinen tahtotila ja tavoitteet.

Taloaseman vanhat verkkosivut

Taloaseman uudet verkkosivut

Näyttävämmät, löydettävämmät ja kätevämmät verkkosivut

Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli tehdä asiakkaan polku yhteydenottoon helpommaksi ja tuoda visuaalinen ilme sekä sisällöt Taloaseman brändiuudistuksen mukaisiksi. Sivurakennetta haluttiin myös selkeämmäksi, sisältöjä paremmin hakukoneissa löytyväksi ja sivusto alustalle, jossa sen päivittäminen olisi helpompaa. Vastasimme verkkosivuston rakenteen, ilmeen ja sisältöjen suunnittelusta sekä tuotannosta kokonaisvaltaisesti. Tekninen tuotanto toteutettiin yhteistyökumppanimme kanssa.

Uudet verkkosivut tabletissa

Data uudistustyön pohjalla

Aloitustyöpajassa sovitut ääriviivat alkoivat konkretisoitumaan digi- ja data-analyysillä, josta saimme verkkosivudatan avulla tärkeää tietoa sivuston rakenteen ja toiminnallisuuksien suunnittelun tueksi. Diginäkyvyys ja sisällöt analysoitiin sekä tutkittiin koko toimialan digitaalisen markkinoinnin tilannetta, jotta verkkosivu-uudistuksella pystyttiin luomaan parannuksia kohderyhmän tavoittamiseen sekä verkkosivun toimivuuteen myynnin tukena.

Avainsana-analyysissa selvitimme hakuvolyymeja, hakulausekkeiden merkityksiä ja kilpailutilannetta arvioimalla, millä sanoilla kohderyhmät palveluita hakevat. Näitä tietoja käytimme hyödyksemme sisältöjen ja sivustorakenteen suunnittelussa.

Taloaseman Roll up - bannereita

Taloasemalaisuus esiin kuva- ja tekstisisällöissä

Sivuston visuaalisessa suunnittelussa oli tärkeää saada tuotua esiin yrityksen brändikäsikirjan mukaista graafista ilmettä ja ilmentää taloasemalaisuutta myös kuvavalintojen kautta. Tekstisisältöjen haluttiin olevan kansantajuisia ja helposti lähestyttäviä ja löytyvän hyvin hakukoneissa. Sisällöt tuotettiin luettavuuden ehdoilla ja niille suoritettiin kevyt optimointi

Kumppani jatkuviin markkinoinnin tarpeisiin

Verkkosivu-uudistuksen jälkeen yhteistyö jatkui graafisen suunnittelun ja tekstisisällön toimeksiannoilla, jotka tiivistyivät CORE-sisällöntuotannon (nyk. Markkinoi tuloksellisesti) sopimukseksi. Jatkuvan yhteistyön ansiosta Taloasema saa strategisen markkinoinnin kehittämiseen, markkinointimateriaalien, verkkosivumuutosten ja kampanjoiden ideointiin sekä toteuttamiseen kumppanin, jonka kalentereissa on aina aikaa heidän toimeksiannoilleen hyvin nopeissakin tarpeissa.

”MBE:n kanssa kaikki on hoitunut jouhevasti ja hyvin. Projektit ovat pysyneet hallinnassa ja meitä on informoitu aktiivisesti siitä, missä minkäkin projektin kanssa mennään ja millaisia toimenpiteitä meiltä odotetaan. Hyvä yhteistyö markkinointiyrityksen kanssa mahdollistaa menestyneet projektit. Voin suositella!”

Nina Gromoff kehitysjohtaja, Taloasema Oy