Asiakastarina: Heinolan Sahakoneet Oy

Ulkoistettu markkinointi­kumppani vapauttaa aikaa liike­toiminnalle

Heinolan Sahakoneet on yli 100 vuotta sahateollisuuden kehityksen aallonharjalla pysynyt toimija, joka panostaa laatuun, tehokkuuteen ja asiakkaidensa menestykseen. Kun liiketoiminnan painopiste tarkentui kuivaamo- ja hakkuriliiketoimintaan, tarvittiin markkinointikumppani, joka ymmärtää teknisen toimialan vaatimukset – ja osaa kääntää ne selkeäksi, vaikuttavaksi viestiksi. 

Visuaalinen ilme uudistui – ja samalla myös verkkonäkyvyys

Yhteistyön ytimessä on ollut HEINOLAn brändin kirkastaminen ja sen mukauttaminen nykypäivän vaatimuksiin. MBE on ollut mukana freesaamassa yrityksen visuaalista ilmettä sekä suunnittelemassa ja toteuttamassa uuden verkkosivuston, jonka tavoite oli selkeyttää liiketoiminnan fokusta ja tehdä palvelutarjoomasta helposti ymmärrettävä myös kansainväliselle yleisölle.

”Halusimme verkkosivujen avulla tuoda paremmin esiin sen, missä olemme erityisen vahvoja – kuivaamoissa ja hakkureissa. MBE auttoi sanoittamaan tämän selkeästi ja visuaalisesti vetävästi”

Jan Räsänen, toimitusjohtaja Heinolan Sahakoneet

 

Markkinointikumppani, joka mahdollistaa keskittymisen ydinliiketoimintaan

Heinolan Sahakoneet on ulkoistanut markkinointinsa kokonaisuudessaan MBE:lle. Tämä mahdollistaa sen, että asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa, samalla kun MBE huolehtii brändin näkyvyydestä eri kanavissa. Toteutuksia tehdään sisällöntuotannosta, painotuotteista ja ilmoituksista aina esitteisiin ja messutoteutuksiin asti.

”Meille on tärkeää, että kumppani ymmärtää teknisen toimialan erityispiirteet. MBE:llä on kyky kiteyttää monimutkainen asia helposti lähestyttäväksi, mutta silti asiantuntevaksi viestiksi.”

 

Yhteispeli huipentuu messuilla

Yksi yhteistyön näkyvimmistä muodoista on messusuunnittelu. MBE on mukana suunnittelemassa Heinolan messuosastoja aina kokonaiskonseptista yksityiskohtiin – materiaaleihin, osaston ilmeeseen ja aktivoiviin sisältöihin.

LIGNA 2025 -messuilla MBE oli tiiviisti mukana niin suunnittelussa kuin toteutuksessa – myös paikan päällä Hannoverissa.

”Messuviikko oli täynnä kohtaamisia ja uusia mahdollisuuksia. Meille oli tärkeää, että kaikki toimi suunnitellusti – ja että osasto edusti HEINOLAn brändiä juuri oikealla tavalla. MBE:n mukanaolo paikan päällä toi turvaa ja varmisti, että pystyimme keskittymään asiakkaisiin.”

Pitkäaikainen kumppanuus, joka kasvaa mukana 

MBE:n ja Heinolan Sahakoneiden yhteistyö perustuu luottamukseen, ymmärrykseen ja yhteiseen tahtotilaan kehittää viestintää pitkäjänteisesti. Kun brändi ja liiketoiminnan tavoitteet ovat kirkkaat, on helpompi kasvaa – ja viestiä siitä myös ulospäin. 

Kiitos yhteistyöstä Heinolan Sahakoneet!